[bvi]
  • Українська
  • English

Як запобігти зламу акаунтів у соціальних мережах та месенджерах

12.11.2024 в 17:03

Sorry, this entry is only available in Українська.

Шахраї зламують облікові записи в соціальних мережах та месенджерах (фейсбук, інстаграм, телеграм, вайбер, сігнал). Для цього поширюють фішингові посилання, наприклад, під виглядом пропозицій взяти участь у голосуванні, конкурсі, пропозицій роботи в інтернеті тощо. Перейшовши за посиланнями, громадяни вводять логіни та паролі від своїх акаунтів у соціальних мережах/месенджерах, які автоматично стають відомі шахраям. Також, щоб виманити паролі до акаунту в інстаграмі, шахраї надсилають фейкове повідомлення від цієї соціальної мережі начебто про отримання блакитного бейджа (верифікацію акаунту).

Далі шахраї від імені власника акаунту розсилають підписникам однакові повідомлення такого змісту: “Привіт! Позич, будь ласка, гроші до завтра! Дуже треба!”.

Суму шахраї зазначають різну, вказують номери своїх карток, привласнюючи в такий спосіб кошти осіб, які погоджуються їх позичити.

Як запобігти зламу акаунтів у соціальних мережах та месенджерах:

створювати складні та унікальні паролі для кожного акаунту;

налаштовувати двофакторну автенфікацію всюди, де це можливо. Багатофакторна автентифікація – це, коли для входу до акаунту, крім логіна та пароля, потрібно ввести код підтвердження, що приходить на смартфон, електронну скриньку або у відповідний додаток;

не переходити за сумнівними посиланнями;

тримати в секреті свої логіни та паролі;

не вводити свої логіни та паролі від акаунтів на незнайомих та підозрілих вебсайтах. Перш ніж ввести логін та пароль – перевірте адресу необхідного ресурсу, адже будь-які відмінності можуть свідчити про те, що ви опинилися на фішинговому сайті.

Що робити, якщо отримали повідомлення від друга з проханням позичити гроші:

запитати у друга те, що можете знати тільки він та ви. Таке запитання одразу викриє шахрая;

перетелефонувати другові за номером, який ви точно знаєте, а не на той, що зазначений в акаунті сторінки в соціальних мережах/месенджері. Бо, якщо шахрай зламав сторінку, то міг змінити номер телефону в профілі жертви.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/.

Більше інформації про правила платіжної безпеки на сайті #ШахрайГудбай: https://promo.bank.gov.ua/stopfraud/.

print